tirsdag 10. november 2009

Trysilfjellet... ILU!

Før helgen gikk jeg fra å være "i et forhold" til å bli "singel". Jeg tror det kom litt overraskende på de fleste, men sånn er livet eller noe? Hovedgrunnen er at jeg så på oss mer og mer som venner enn kjærester.. Så vi bestemte oss for å være venner. Det er vi begge veldig fornøyd med. Jeg har det veldig bra om dagen. Nyter singellivet for en liten stund hvertfall. SMIL. Gleder meg til i morgen. Hih.


Det er så herlig å se fjellet om dagen.. Hvis man klarer å se det. Det snør, snør og snør.. Ikke så mye her nede, men i fjellet. Fra snøkanonene. På de kalde dagene snør det så mye at vi ikke ser fjellet. Det legger seg et fint og stort snølag rundt fjellet. Det er kun bakkelysene som titter så vidt gjennom. You see??


I går gjorde jeg noe jeg håpet jeg ikke skulle gjøre så tidlig.. Jeg bakte julekaker.. På jobben altså.. For til helgen begynner julebordsesongen. Kan ikke si jeg gleder meg! Julekvelden blir ikke det samme som før når man er kokk. I fjor spiste jeg ikke en eneste ribbebit. Ikke på jobb, ikke borte, ikke hjemme, ikke på selve juleaften. Tror jeg skal prøve noe nytt i år: Pinnekjøtt. Nam nam, det er jeg ladd for. Men julefrokosten er noe jeg ikke kan leve uten. OMG! Jeg elsker at hele familien sitter og spiser frokost sammen hver dag i hele jula/romjula. Lefse, sylte, grov sennep på glass, ribberull, okserull, stomp, varm kakao. Mmmm! I love it!


I går tok jeg sol etter jobb, i dag har jeg fri og har sovet lenge, nå skal jeg se på Twilight, og i morgen har jeg fri og skal i fjellet å hente sesongkortet mitt. Torsdag, fredag og lørdag er det jobb, jobb, jobb med julebordforberedelser og julebord. På søndag har jeg fri og skal i dåp til min andre fadderunge, Leo Miguel. Håper jeg finner fram. Mandag har jeg en ny fridag som jeg skal bruke på å finne twintip ski. Må ha det, bare må ha det.

Ingen kommentarer: