tirsdag 2. november 2010

Middagstips til en helt vanlig tirsdag

Kylling wiener med hjemmelaget potetstappe

Dette må jeg si er en av mine store favoritter til hverdags middag. Godt og enkelt. Hvem er fortsatt glad i pulver potetmos etter de har smakt hjemmelaget? Ikke jeg hvertfall.. Hjemmelaget er ikke vanskelig å lage og det er tusen ganger bedre enn pulver.

For å lage den gode varianten trenger du:
Mandelpoteter
Fløte
Smør
Gressløk
Salt & Pepper

Skrell potetene og kok de møre uten salt. Koker du de med salt blir de seige.
Hell av vannet og mos potetene med en gaffel, stavmikser eller bruk en kjøkkenmaskin.
Jeg foretrekker min herlige kjøkkenmaskin.


Bland potetene med fløte og smør til riktig konsistens.
Smak til med salt og pepper, og ha evt i litt frisk gressløk.


Bon Appetit.


Ingen kommentarer: