fredag 30. mars 2012

5 uker på sykehuset

Det vil jeg si er ganske utrolig, for det hadde vi aldri trodd vi skulle klare da vi ble innlagt på sykehuset på Lillehammer for 5uker siden. En ting som er sikkert er at det ikke har vært lett å komme hit. Morkakeløsning, blødninger & hematom, smerter, fostervannslekasje, rier, ctg, kort livmorhals, ultralyder, gbs, blodoverføringer og nå går jeg på riedempende drypp. 

Det har vært utrolig tøft og slitsomt både fysisk og psykisk! Masse tanker til Dennis og alt vi måtte gå igjennom i fjor høst, og masse tanker til hvordan dette svangerskapet vil gå.. For det er ikke langt ifra lett å holde seg positiv når man har opplevd å miste sin egen baby i magehuset, holdt sin egen baby i armene sine, som ikke puster, og tanken på at vi nå kan oppleve det samme på nytt...

 
Jeg er bare så utrolig glad for at vi byttet sykehus i tide!!! For 5uker siden hadde vi nemlig vår første time på Lillehammer sykehus, og dette har jeg tenkt mye på i ettertid. Hva om vi ikke hadde byttet sykehus, og dratt til Elverum den dagen i stedet? Da hadde vi neppe(!!!!!) blitt innlagt på verken Riksen eller Ullevål, og fått den hjelpen vi trengte!

Jeg tenker på hvor mye som har skjedd i ettertid mens jeg har ligget på sykehuset... Hadde jeg ikke vært på Riksen alle de gangene jeg har hatt rier, blødninger osv, så hadde dette ikke gått bra. Med 1 time til nærmeste sykehus (Elverum, skrekk & gru), over 2 timer til vårt sykehusvalg (Lillehammer) og 3 timer til nærmeste sykehus som kan redde en prematur baby.. Det kunne ha gått riktig galt, men vi gjorde det riktige, vi byttet til Lillehammer sykehus! Takket være en lege som endelig var ærlig og sa akkurat det han mente om Elverum, og anbefalte oss å bytte til Lillehammer, selv om han ikke hadde lov. Det skulle ha vært flere av dem!

Og tenk på det, i morgen er vi i uke 28! Det er virkelig helt utrolig! Oppdateringer om de siste dagene, ul, magebilder, babygirl og veien videre kommer i morgen. Så titt innom! Sov godt og drøm søtt!



♥puss puss♥

 

 

2 kommentarer:

Marielle Katarina sa...

Gratulerer så mye med 28 uker :)

Line sa...

Tusen takk M :D