mandag 17. september 2012

Stua er neste prosjekt på lista!

Helt siden vi flyttet inn her vi bor nå har jeg hatt lyst til endre fargen på stueveggene, men vi har måtte prioritere andre rom. Vi har pusset opp gangen, malet soverommet og kjøkkenet, og rommet til Emma har blitt malet og fått nytt gulv med varme i. Så nå er jeg veldig klar for forandringer på stua!


Vegger, lister, vinduskarmer og bjelken i taket skal males. Stua skal bli lys, enten lyse grått eller hvitt.. Fargen som er der nå passer ikke til noe, og jeg er så lei! Til jul skjærer det seg helt om man skal ha noe rødt i stua, og jeg vil kunne bruke gardiner med farger og ikke bare hvite siden det er det "eneste" som passer.

Så på lørdag ble det med nye gardiner i lavendel-farge "hjem" fra Kid. Så nå skal stua males! Skulle gjerne ha begynt denne uka, men det kan bli litt vanskelig siden jeg er alene hjemme med Emma nesten hele uka. Neste uke begynner elgjakta også, så da begynner vi nok ikke før Espen er hjemme igjen om to uker. Det klør i fingrene!

I tillegg til ny farge på vegger etc, blir det også litt forandringer ellers i stua. Hva planene er får dere se når jeg er ferdig.

Mørk sofa og hvite møbler ellers, skal vi ha hvite eller lyse grå vegger? Lyse grått passer til det meste, men ikke så godt som hvitt gjør.. Men siden vi har det meste i hvitt, kunne det kanskje vært greit med en litt annen farge? Eller? Hva ville dere ha gjort?


PUSS PUSS



5 kommentarer:

Marielle Katarina sa...

Jeg ville nok gått for lysegrått for å bryte litt topp med alt det hvite :) Vi vurdere faktisk å male veggene grå vi også. Fargen vi har nå passer heller ikke til så mye :p

jane k svingen sa...

Grått er fint, hvit er fint.spennende å se hva d blir: -) flink m interiør farger å slikt du:-) så detta finner du ut av:-)

linnørtenånå sa...

Jeg ville gått for gråe vegger.
Men så liker ikke jeg helt trenden hvor alt er hvitt-hvitt og hvitt da..
Litt lyse gråe vegger tror jeg hadde vært fint, spesielt hvis du har litt hvite møbler fra før av..Og grått passer jo også til alt..Både andre gråtoner, hvitt, rødt, lavendel..++

Men det er jo min mening.
Blir spennende å se hvordan det blir..

MindeCaroline sa...

Hvitt! For som du sier, det passer til ALT ;) Jeg ville valgt det, så kan du helelr bryte med gardiner, møbler, pynteputer osv.. Hvis du ikke liker alt hvitt-hvitt ;)

Blir spennende å se resultat!
God uke, klem!

Line sa...

Begge fargene er veldig lyse og fine! Så det blir et vanskelig valg, og jeg håper jeg velger riktig!

Tusen takk for meningene deres! :)

Dere får bare vente og se hva det blir! Bilder skal dere så klart få når det er ferdig! :) ...Om jeg finner ut av det:P

puss puss