lørdag 7. januar 2012

Ultralyd uke 15

(Dette innlegget ble skrevet torsdag 5.januar, men siden nettet ble borte i en periode blir det publisert nå).
I dag var vi som sagt på ny kontroll i Elverum, og det var så koselig å se lille spire i magehuset på UL skjermen. Lille spire var så aktiv at det var vanskelig for legen å få bra mål av h*n, men etter mange forsøk fikk de riktige mål og h*n vokser som h*n skal. 

Dette er den tredje UL vi er på siden uke 10 og man ser så stor forskjell fra gang til gang. Første gangen så jeg h*n nesten ikke, men forrige gang var det så lett å se hode, bein, armer og hjertet. Denne gangen fikk vi se tidelige fingre, tær og magesekken. Det er så spennende å se at han vokser og forandrer seg fra gang til gang. Lille spire er ikke så liten lenger, for om tre uker, ja da får vi forhåpentligvis vite kjønnet. Jeg er veldig spent. Espen er nesten bombesikker på at det er en gutt, den kinesiske fødselskalenderen sier at det er en gutt mens jeg er litt mer usikker. I dag sa mamma at hun synes magen min er så anderledes nå i forhold til da jeg gikk med Dennis, men jeg er ikke så enig med henne. Magen har jo ikke blitt så stor ennå heller, så det er vanskelig å si..


Om tre uker skal vi på UL uke 18, og i dag fikk jeg timen min på UL på Rikshospitalet som er om kun to uker, 19.januar. Da skal vi til en spesialist på UL for at se om de kan finne ut noe mer ang lille spire og hans/hennes omgivelser. Krysser fingerene!!! Nei, jeg puster nok ikke lettet ut før vi har lille spire i armkroken med et hjerte som slår og frisk luft i lungene. Siden vi skal til spesialist på UL er det kanskje en mulighet for at vi får vite kjønn allerede da. Det er noen som ikke vil vite kjønnet, men det vil vi. Om det er gutt eller jente, det spiller ingen rolle, så lenge jeg føder en frisk baby! Pga innkjøp og planlegging er det veldig greit å vite kjønnet. Men så er det noen som får vite på UL at de venter en gutt som får en jente ved fødselen. Så man vet aldri. 

-puss puss

Ingen kommentarer: