mandag 16. juli 2012

Flaskebaby

Som dere sikkert vet så ble det flaskebaby på oss. Det har gått mye bedre enn jeg trodde! For jeg var jo så fast bestemt på at jeg ville at barna mine skulle amme, men slik gikk det ikke.. Det var ikke lett, for å si det mildt! 

Vi fikk god opplæring når vi var på sykehuset, men hvordan jeg skulle ha med en flaskebaby på tur, det skjønte jeg ikke helt hvordan vi skulle gjøre det. Når man ammer har man jo ferdig oppvarmet melk med seg hele tiden. Men har det vært noe problem med flaskebaby på tur? Nei! Det var bare å prøve det ut et par ganger, så gikk dette veldig greit!


Enkelt og greit:
  • Bland melken du skal ha med på forhånd.
  • Hell melken i flasken(e).
  • Om dere ikke skal på noen lang tur, kan du bare ta en flaske å pakke den inn i aluminiumsfolie.
  • Sørg for at melken er kald, før du pakker den inn, hvis ikke holder den seg varm, og blir uspiselig!
  • Blir dere borte litt lengre, ta og pakk melken i en kjølebag med elementer.
  • Kok vann og hell oppi en termos.
  • Finn en kopp, dl mål e.l som du kan ta med å varme melken i.
  • Husk smekker, kluter og ekstra klesskift! 

Om du vet at du ikke blir lenge borte, og rekker hjem igjen før h*n skal ha mat, så ta for guds skyld med litt melk i tilfellet. Det kan plutselig komme noe i veien..

God tur!


PUSS PUSS


Ingen kommentarer: