fredag 28. oktober 2011

 Som sagt, på onsdag hadde vi en liten begravelse for vår Dennis. Det ble en liten markering med våre nærmeste. Espen, jeg og besteforeldrene til lille Dennis. Når en må gå igjennom å miste babyen sin i magen, når ungen ikke puster og skriker når den kommer ut kan det være vanskelig for andre å vite hvordan er og føles. Man kan jo tenke seg til det, men man vet det aldri før man opplever det selv. Det kan jeg bekrefte. Men hvis man føder en baby som puster og lever, men mister den kanskje etter en uke eller en måned så blir det litt anderledes. Da har andre/flere et forhold til babyen. Vanskelig og forferdelig er det uansett, men jeg har sett at det er mange som ikke skjønner hvordan vi har hatt det, at de ikke vil snakke om det og at de ikke helt vet hva de skal prate om eller takle det når jeg/vi møter de, og jeg skjønner dere veldig godt. Hadde dere sett Dennis og hatt et forhold til han så hadde det helt klart vært lettere for folk rundt oss og skjønne det. Det tror jeg.

Jeg har ei venninne som for rundt et par år siden mistet babyen sin under svangerskapet, og jeg husker at jeg selv ikke visste hvordan jeg skulle takle det. Det var vanskelig, for jeg visste ikke hva jeg skulle si eller gjøre, og jeg angrer så mye for at jeg ikke gjorde mer. For etter det jeg har opplevd, så vet jeg hvordan hun hadde det da det skjedde henne. Det som har hjulpet meg har så absolutt vært å snakke om det, med venner, bekjente, familien, Espen og t.o.m med ukjente. Så jeg merket fort hvem jeg kunne snakke meg for at jeg skulle komme meg videre. Så jeg vil takke alle dere som har hjulpet meg å komme meg litt videre. Jeg setter hvertfall veldig stor pris på det! Takk!!

Dette ble kanskje litt uklart og litt rotete, men jeg håper dere skjønte hva jeg skulle fram til. Smil.

Vi mistet det ene vi ønsket oss mest i hele verden. Når man mister det kjæreste man har.. Ja, dere kan prøve og tenke dere til hvordan det er og føles. Noen av dere har sikkert mistet det kjæreste dere har hatt.. Det er en forferdelig følelse.


-puss puss

1 kommentar:

Gunnis sa...

Hei! Takk for det. Leser også bloggen din :) Skjønner at du har hatt en tung tid og håper det går bedre med deg/dere nå etter begravelsen! Du er tøff synes jeg! Rommet er ikke helt ferdig enda, men kommer bilder når det er det ;p Lykke til videre Line! :) Klem..