torsdag 23. februar 2012

10 ting du ikke sier til gravide

Når man går gravid får man oppleve og høre mye rart og upassende. Jeg har ikke opplevd så mye og jeg tar det heller ikke så veldig inn på meg om jeg hører noe, men det er noen ting som jeg mener er litt på kanten.

I går kom jeg over denne artikkene fra mammanett.no: 10 ting du ikke sier til gravide og den måtte jeg lese høyt for min kjære. Han har bare vært verdens beste gjennom begge svangerskapene, og jeg gleder meg veldig til å se han i aksjon som pappa. 

Jeg har et par ting å føye til. Min kjære svigerfar kom med en kommentar her en kveld når vi pratet på fødsler, utseende og vekta på de nyfødte nurkene. Kommentaren han kom med var : "ALLE babyer er stygge!". Ikke noe vondt ment fra min side, for min svingerfar er tvers igjennom snill og alle skal få lov å ha sine egne meninger. Men om han kommer på sykehuset etter at vår fine baby girl er født og han sier at hun er stygg..!?! Ja, da skal han få høre det, og han sier nok ikke det flere ganger!! Hihi.. Smil.


En annen ting som jeg synes er litt på kanten, er at så mange tar seg rettighet til å ta på de gravide sin mage. Venner, familie og godt kjente reagerer jeg ikke på, men når folk jeg knapt kjenner tar seg rettighet til å ta på magen min, t.o.m. UTEN å spørre... Det er IKKE ok!
  
 
 Bilder lånt fra Google
Når ble gravide mager allemanseie? Hva er deres meninger om dette? 

-puss puss

Ingen kommentarer: