tirsdag 8. mai 2012

Vår LykkeLiten er ikke så liten lenger

Da Emma ble født var hun jo så liten, men samtidig veldig stor i forhold til Dennis som bare veide halvparten. OnkelKent var innom en liten tur på søndag, som ikke hadde sett Emma siden da hun veide 1070 g, og han syntes hun hadde blitt ganske så stor. Jeg har selv merket at hun har blitt mye større, men akkurat nå er det veldig vanskelig for meg å huske hvor liten hun egentlig var.. Så i dag måtte jeg grave litt i bildearkivet.. Det var litt vanskelig, siden vi ikke har tatt noen bilder hvor man kan sammenligne henne med noe annet, men tilslutt fant jeg noen bilder hvor man ser tydelig forskjell. 

OnkelKent hadde rett, hun er ikke så liten lenger..

FØR  -8.april: 1007g og ingen tegn til bollekinn. 


ETTER -I dag: 1840g og med tydelige bollekinn!



FØR -11.apirl: 1070g.


ETTER -I dag: 1840g, og go' & rund!
(Den store magen hennes kommer av at CPAP'n lekker litt luft ned i magen hennes. Den er stor og ganske så ubehagelig for henne, og magen vil synke og se normal ut etter at hun er ferdig med CPAP'n.)

FØR -12.april: 1100g

ETTER -I dag: 1840g. Se på det store, fine hodet som stikker opp.


Hun veide 1159g ved fødsel, og på det minste veide hun 1007g. I dag viste vekta 1840g, hun har altså gått opp hele 300g den siste uka. Hun er fortsatt veldig liten i forhold til fullbårne babyer, men vi synes hun har blitt stor, og det er nok ikke så lenge til hun tipper 3000g. 

Jeg ser tydelig forskjell nå. Gjør dere? 

♥PUSS PUSS♥


2 kommentarer:

MindeCaroline sa...

Ja! Det er absolutt forskjell på henne og jeg skjønner godt at dere synes hun har blitt stor. Men helladussen, hun er fortsatt kjempe liten :)) Kjempe søt!
Hun vil vel kanskje legge på seg enda raskere fremover også enn de 5 ukene hun har bak seg nå? Håper det, så har dere snart med henne i bilen hjem:)
Klem

Anne Myrvang sa...

Så søt hun er :) Også så stor hun har blitt :) Håper alt står bra til med dere. Jeg og Mathea ser fram til å hilse på Emma etterhvert. Vi får ta en trilletur når dere har kommet hjem og vi er i Jordet :)