mandag 12. november 2012

★ Hekle, strikke, hekle... ★

Jeg holder egentlig nå på med en nesten-skappel genser til Emma, men siden jeg ikke helt har lært meg å lese slike oppskrifter står jeg litt fast og må få hjelp for å komme meg videre. Jeg har hvertfall fått gjort bakstykket, og er nå halvveis på forstykket, så jeg er jo på god vei.

Nå har jeg ikke så mye tid til alle prosjektene mine slik like før dåpen, men når man trenger en liten pause fra alle dåpsforberedelsene, bleieskift og Emmakos, er det greit å ha et prosjekt på siden som man kan koble litt av med.


Siden skappel genseren sa stopp, la jeg fra meg strikkepinnene, og fant fram heklekroken igjen. Om dere husker så heklet jeg et teppe til den lille mageboeren i Jennys mage (til babyshowern) for noen uker siden, og etter det ønsket jeg å hekle et lignende til Emma. Med litt hjelp av svigermor i gårkveld kunne jeg begynne på teppet til Emma, og en time etterpå hadde jeg heklet opp et garnnøste.. Jeg elsker å hekle/strikke med tykt garn, det går jo så fort!


Dette er mitt tredje teppe jeg hekler med bestemorrute-mønsteret, men på de to forrige skiftet jeg farge ved hver runde. Denne gangen blir det et ensfarga teppe, så derfor trengte jeg litt hjelp av svigermor, til hvordan jeg skulle begynne på en ny runde med samme tråd.

Så da har jeg lært det også! Og Emma skal hvertfall ikke fryse i vinter!

★ PUSS PUSS ★





Ingen kommentarer: