mandag 17. desember 2012

★ Juletre: Ekte eller plast? ★

For noen år siden trodde jeg at jeg aldri i livet kom til å ha et falskt juletre i stua, men siden vi fant ut at Emma hadde astma var vi ikke i tvil, nå skulle vi gå til innkjøp av et plasttre! Emma kommer alltid først!

Jeg tenkte først "grøss og gru", men når det var bestemt var jeg veldig ivrig på å finne et fint plast tre. Drømmen var et Perfect Home tre med lys, men prisen passet ikke vår økonomi like før desember. Jeg fant også et nydelig tre fra Bohus, til noe lavere pris, men fortsatt litt for dyrt. Men så fant jeg et tredje beste tre, fra Bohus, og det ble vinneren. Det var ikke av de dyreste og ikke av de billigste, men det var fint og prisen var veldig grei, 1800kr kom det på. Så treet det ble satt opp så fort vi kom hjem!

...Og nå er jeg veldig glad for at vi slapp å gå ut i skogen for å finne årets tre, når jeg ser på hvor stor forskjell det er på fjorårets- og årets juletre.  Bare se her :


Omg, så lite, pinglete og stygt!!! Det er nesten så jeg ikke ville legge ut dette bildet fra i fjor, men jeg måtte bare vise dere hvor stor forskjellen var! Min stemme går helt klart til dette:


Helt utrolig spør du meg! Fra nå av skal ikke vi ha ekte juletre mer! Men jeg vet at det (hvertfall) er mange tryslinger som heller går for et ekte juletre fra Trysilskogen enn plast!

Hva med dere? Stemmer dere for ekte eller plast?


★ PUSS PUSS ★




4 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg stemmer helt klart for ekte;) For det går an å få tak i superfine ekte juletrær! vi har ei lekker edelgran i stua nå :)
Jeg må ha lukta av gran i stua for å få julestemning!
Men ditt plastikktre var kjempefint altså!!:)

Vigdis sa...

Ja, dette var stor forskjell! Jeg stemmer sånn egentlig for ekte, men dette treet dere har fått tak i var jo helt nydelig. Tror jeg har lest hvor du kjøpte det , men det har jeg glemt? Og hvor mye kostet det?
Kjempefint pynta da! Ganske perfekt :) Flink er du!

Line sa...

Susann: Ja, det er mange ekte juletrær som er fine, men her kan vi ikke ha ekte mer, og jeg er strålende fornøyd med juletreet vi fikk tak i, så da overlever vi:D

Line sa...

Vigdis:

FInt med ekte også! :) Helt klart! Men fjorårets tre var jo virkelig spinkelt og stygt!

Jøss, tusen takk! :)) Det er kjøpt på bohus til 1800:) Og da varer det i ca 20år! så det er billig! :)