fredag 25. januar 2013

★ 168 av 366 dager ★

Dagene flyr avgårde! I morgen er det jo allerede helg igjen! Emma er så aktiv og frisk som vi aldri har sett henne før, og det er så utrolig godt å se, og det betyr jo at mammaLine får mindre tid til husarbeid og hekling, men det beste jeg vet er å være med Emma, så jeg liker det!

Men i dag fikk jeg hvertfall unna litt "kontorarbeid". Vi får nemlig postkassa full av brev fra sykehusene, så det er greit å få det i mapper og få litt styr på alt dem sender. Det er ikke bare bare! I dag fikk jeg også sett litt på søking av barnehageplass, noe vi må gjøre snarest, selvom vi ikke vet om hun trenger å begynne til høsten eller neste år/på nyåret. Vi har nemlig fått attest fra Emmas barnelege om forlengelse av permisjonen pga alt som har skjedd. Får vi det godkjent trenger hun ikke å begynne i barnehagen før på nyåret.

Jeg gikk også igjennom alt av kontroller og innleggelser med Emma siden vi ble utskrevet av sykehuset 7.juni i fjor, og det var ikke få! + at jeg telte antall dager vi var på kontroll + innleggelser i svangerskapet. Totalt ble det 168 dager i år 2012 (av 366). Jeg ble helt stum, sjokkert.. Jeg visste at det var en del, men ikke at det var så mange dager på kontroller & sykehus. 

Jeg klager ikke, for vi har fått utrolig god hjelp (nesten) hele veien, og det er takket være Lillehammer & Riksen + mange av dagen i sykesenga at vi har fått verdens fineste Emma! Og vi må ikke glemme å takke NEO og barneavdelingen på Elverum. Vi har mange sykepleiere, jordmødre og leger vi aldri får takket nok! Men det er ikke rart man blir litt kvalm når man ser et sykehus. Man tenker fort tilbake på alt vi har vært igjennom.

Nok om det, og over på noe annet.. Denne herlige saken her fikk jeg i posten i går:


Og da fikk jeg plutselig orden på kort og mobil også! ...Kanskje.. Espen er nemlig ganske lei av å høre "Nei! Hvor er mobilen min nå da? Har du sett den?". Den blir lagt igjen på de utroligste plasser! Distrè sa du?


Obs! Dette innlegget ble visst mye lengre enn jeg hadde planlagt.. 

Henger du fortsatt med kan jeg fortelle at det kommer nye (gamle) bilder av stua (etter at julen ble pakket bort, men før vi fikk lekegrind). Om du skjønte noe av det.. Titt innom i morgen så får du se bilder av stua du ikke har sett før. Ja, det ble enklere.. Smil.

Dette ble bare rot.. Natta sier jeg da! Ses i morgen.



★ PUSS PUSS ★





3 kommentarer:

linnørtenånå sa...

Så flott Emma er i litt bedre form :)
Den mobilholdern synes jeg var fin :) Har en tendens til å glemme hvor jeg har lagt blant annet mobilen. Skulle ønske hundene kunne snuse den opp innimellom ;)

Anonym sa...

Åj, hvor har du kjøpt denne lure mobil/kortholderen?
Den så super kjekk ut ;)

Line sa...

Anonym: Den er fra Ebay:) kjøpte den for utrolige 20kr;)