tirsdag 26. februar 2013

★ For et år siden... ★

Mamma nevnte noe i går som jeg hadde helt glemt. På søndag, 24.februar, var det et år siden jeg ble innlagt på Lillehammer sykehus med Emmalille i magehuset.... Det er så rart å tenke på! 24.februer 2012 var jeg 22+5dager på vei med Emma, og 19.august 2011 mistet vi Dennis på 22+6, vi visste jo ikke hvordan dette ville gå...


Den dagen fikk vi beskjed om at hvis Emma skulle komme på det tidspunktet, før uke 24+0 hadde det blitt abort.. Men dagen etter fikk vi en gledelig nyhet! Overlegene haddde pratet med Riksen og Ullevål om situasjonen min, og da hadde Riksen sagt at jeg skulle komme til dem, dem skulle hjelpe oss! Om Emma fortsatt var i magen når jeg kom til Riksen, bare noen dager etter, ville de gjøre alt for å redde henne! Det var den beste beskjeden vi hadde hørt på lenge! Så da fikk jeg to lungemodningssprøyter for å være på den sikre siden, for vi trodde hun skulle komme i ss.uke 23...


For ett år siden hadde vi så utrolig mye tanker og bekymringer. Vi visste ikke om dette kom til å gå bra, eller om det kom til å ende som forrige gang, når vi fødte en liten engel.


Vi telte timer, dager, uker, prosenter.. Hver dag økte sjansen med 1-2% på om Emma ville overleve om hun skulle komme mellom uke 23 & 28. Vi telte ned dagene til uke 28, når overlevelsessjansen var nesten 100%, og vi skulle tilbake til fantastiske Lillehammer. Selv hadde jeg en følelse på at hun ville komme 1.april, dagen jeg var 28uker på vei.. Og jeg hadde virkelig rett, hun kom 28+0, 1.april 2013 kl 06.26. 1159g og 37cm. 


Alt gikk bra, lykke på jord! Den følelse jeg satt med etter å høre det mest etterlengtede skriket når de bar henne ut av fødestua... Oord kan ikke beskrive den følelsen! Det er bare rett og slett den beste som kan tenkes!! Så nå sitter vi her, verdens lykkeligste og mest heldige foreldre, med verdens fineste jente, som på fredag er 11måneder allerede! Jeg kan ikke helt skjønne det når jeg tenker tilbake på hvordan situasjonen vår var for ett år siden. Men det kan vi takke Lillehammer sykehus og Rikshospitalet for!


Verdens fineste mirakeljente, vi elsker deg!



★ PUSS PUSS ★






6 kommentarer:

Anonym sa...

Aww, så herlig. Godt at alt gikk så bra som det gjorde :)

Unknown sa...

Får tårer i øynene....!!

Veronica Løland sa...

Åh for ei nydelig jente! Virkelig ei mirakeljente ja:)

Marielle Katarina sa...

Emma er den søteste, fineste og mest sjarmerende jenta jeg veit om (sett bort ifra Mille ofc ;)) Jeg SMELTER!

Lindi sa...

Ååh herlig!!

Line sa...

Tusen takk alle sammen <3 Setter veldig stor pris på kommentarene deres:)

Jeg er så utrolig takknemlig for all hjelp vi endelig fikk da jeg gikk gravid med Emma <3

For meg er hun verdens fineste mirakel:))

Puss puss