mandag 18. mars 2013

★ Emmaljunga, I love you! ★

Jeg har blitt forelsket på nytt! ..I den "nye" vogna vår! 


Vi var så heldige å få barnevogn til Emma av mormor når vi var på Riksen for et år siden. Mamma og jeg var innom Babyshop Jessheim for å se på barnevogner en dag, og vi forelsket oss helt i den svarte Emmaljunga Mondial Duo. Jeg ønsket meg denne vogna, og hadde blitt anbefalt av de fleste til å kjøpe Emmaljunga, men den var jo ikke akkurat av de billigste...

Planen var vel egentlig å ikke kjøpe Emmaljunga, og ihvertall ikke en svart vogn, men når vi så denne, med masse fine detaljer, var vi solgt! Vi fikk høre at det kunne være veldig lang ventetid på disse vognene, opptil flere måneder siden sommeren og ferie nærmet seg. Men flaks for oss hadde Babyshop Jessheim igjen kun denne ene av Mondual Duo, så da slo vi (les: mamma) til!

Jeg forelsket meg helt i den store og stødige vogna, med aluminiums understell, og den fine, store bagen. Bagdelen var jo så fin, og sportsdelen så så liten og shabby ut, så derfor ville jeg bruke bagen så lenge som mulig! Men når Emma ikke trivdes i bagvogna lengre, måtte vi bare bytte! Hun ville opp og se, og selvom ryggen på bagen kunne settes opp, var den veldig ubehagelig for Emma. Hun lå helt på skakke, og klarte nesten og komme seg ut av vogna, det var ikke helt trygt.


Vi byttet fra bag til sport, og jeg ble positivt overrasket. Ikke helt først, fordi jeg nesten hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke likte den, og jeg hadde hørt fra så mange at de heller kjøpte seg ny vogn når de byttet til sportsdelen. Men etter at jeg vendte meg til den, og virkelig så hvor fin den var, ble jeg forelsket på nytt!


Vi har egentlig bare positivt å si om Emmaljunga Mondual Duo! Den er en stor, stødig vogn! God å ligge, sitte og sove i, veldig god å trille, den har en stor kurv under, og tre lommer på bagdelen! Den er rett og slett en kjempefin vogn, med mange fine detaljer! Og det er veldig godt å ha det lette aluminiums understellet, som vi har!

Ja, den er veldig stor, og tar stor plass i bilen, men vi har en stor bil med et stort bagasjerom, så det gjør ikke oss så mye! Men jeg kan tenke meg det er irriterende og et problem for de som har en mindre bil.

Siden denne vogna er såpass stor, kan den også brukes fra barnet er nyfødt, og helt opptil ca 3år! Men det eneste jeg har å trekke på denne vogna er at det ikke går ann å regulere høyden på selene til sportsdelen. Vi prøvde først Emma i vogna uten voksipose, og da gikk selene over hodet hennes, og var veldig i veien, de hadde ikke den nytten som dem skal ha. Men når vi la i voksiposen, gikk det veldig greit, selen var ikke i veien i den hele tatt. Jeg tror Emma er for lav for selene når sommeren kommer og voksiposen må pakkes bort for noen måneder, dessverre. Men jeg har en liten plan om å kanskje lage en lignende voksipose til vogna til den ganske kalde og våte sommeren som vi har her i Norge. Så da blir det forhåpentligvis ikke et problem for oss likevel.. 

Beklager, for et så langt langt, men til dere som fortsatt henger med, så anbefaler Emma og jeg denne vogna på det sterkeste!!! Løp og kjøp!




★ PUSS PUSS ★







Ingen kommentarer: