torsdag 4. april 2013

★ På sykehuset ★

Jeg visste det..! Jeg var så sliten og trøtt i går, så det endte så klart med at jeg forsov meg i dag tidlig. Planen var å stå opp kl 05.30 i dag, for å kunne være på sykehuset til kl 08.30. Kl 06.30 våknet jeg, og vi fikk såklart veldig dårlig tid, men vi rakk det heldigvis! Vi hadde nesten god tid, siden både legen og sykepleieren hadde litt å gjøre før vi kunne komme inn.


Emma måtte opp nesten to timer før enn hun pleier, og var veldig trøtt, når de skulle begynne å stikke på henne for å få noen dråper blod. En veneflon ble satt i armen hennes, men det kom ingenting ut. Det ble mye fram og tilbake på hva vi skulle gjøre, og hvordan vi skulle løse dette.. Emma ble mer og mer sliten som timene gikk og hun ble stukket. De fant tilslutt en løsning, og etter tre timer med blodprøver og tester, ble det endelig godkjent. De pratet nemlig på at vi evt måtte komme tilbake om 4-5uker, for å ta nye prøver, men jeg nektet. 

Det har vært så mye fram og tilbake med dette siden i sommer, og så mye ekstra unødvendig styr! Jeg er så oppgitt over hele opplegget! De har gjort så utrolig mange feil, og jeg har mistet mange dager, uker og måneder av min permisjon pga dette! Jeg kommer til å bli skikkelig skuffet og lei meg om jeg ikke får utvidet permisjonen min. Hvorfor skal vi bli straffa for at helsevesenet gjør feil, gang på gang? Og Emma ble en ufrivillig prøvekanin, rett og slett....


Men ihvertfall, tilbake til dagens besøk på sykehuset.. Etter seks stikk i armer og fingre, og en god porsjon grøt, fikk Emma endelig sove litt. Og etter en time med søvn og venting på lege, fikk vi prate med legene hennes og reise hjem igjen. Planen var at vi egentlig skulle være der i et par døgn, pga denne testen, men når vi kom til sykehuset fikk vi vite at det bare ville ta en kjapp time. Det tok jo tre timer ekstra, men det var godt å høre at vi kunne reise hjem i dag.


Før vi reiste hjem tok vi en trilletur i det fine været, også måtte vi en liten tur innom H&M for å kjøpe litt klær til sommeren og bhg-start.


Jeg tenker mye på at Emma skal begynne i bhg til høsten. Jeg synes det er litt fjernt på en måte, for jeg synes tiden har gått så utrolig fort etter at Emma ble født. Vi har fått tre måneder ekstra med Emma siden hun kom tre mnd før termin, men likevel så har tiden gått så altfor fort. Det blir veldig spennende når Emma skal begynne i bhg, men litt "scary" også! 



★ PUSS PUSS ★






Ingen kommentarer: