tirsdag 27. mars 2012

Ultralyd #23

I sta gikk jeg igjennom kalenderen min og telte alle ultalydene jeg har vært på så langt i dette svangerskapet, og det var hele 23 UL. Den første var i uke 10, så da har jeg vært på 23 UL i løpet av 17 uker. Det syntes jeg var mye når det er vanlig med 1-2 UL i løpet av et svangerskap på ca 40 uker.

I dag var jeg på ultralyd #23. Det har vært stabilt siden den fæle dagen på fredag, så leger og jordmødre har vært positive, men jeg var like nærvøs som alltid for vi vet jo aldri hva de kan finne.Denne gangen var han nok en gang positiv. Babygirl var aktiv og så ut til å ha det bra i magehuset. Navelstrengen, morkaka og mengde med forstervann så bra ut, men hematomet var der fortsatt, men så lenge hematomet ikke gjør noe ugang, så kan den bare ligge der for min del.


Han veide vår lille babygirl i dag, som ikke er så liten lenger. I dag er jeg 27 + 2(3), men han mente at hun hvertfall var i uke 28. En hel uke forann, det er utrolig bra! Hun koser seg og får i seg masse næring, og det liker vi når vi er i en slik situasjon hvor vi kan vente henne når som helst. På fredag sa de at vekten hennes var 1060g, og i dag tippet han litt, men han mente hun lå på rundt 1300g. Da begynner det å hjelpe på! Det sies at det sjeldent går galt når de har kommet seg over 1kg, og hvis hun ligger på 1,3kg kan vi ikke være annet enn superfornøyde!

 

Dette må da vel gå riktig vei nå?


♥puss puss♥

2 kommentarer:

martine sa...

Å, så godt å høre! Kjempegode nyheter! Følger spent med og ønsker dere alt godt <3 Det skal gå bra denne gangen! Klem

Line sa...

Ja, jeg blir så glad hver gang jeg får gode nyheter:)) Men klarer ikke helt å slappe av før vi har henne her hos oss:)

Puss puss