onsdag 4. juli 2012

En liten tur til sykehuset..

Jeg har ikke tellingen, men i går dro Emma og jeg til Elverum for en ny kontroll på sykehuset. Denne gangen var det tid for 6ukers kontroll hos barnelegen hun hadde da hun lå på nyfødt intensiven. Hun ble 3måneder på søndag, og var på 6ukers kontroll i går.. Noen som skjønner rekkefølgen der? Hehe..


Vi pratet om hvordan det hadde gått etter at vi kom hjem, vekt, lengde, vaksiner, spising, avføring, vitaminer, ja, bare sånn generelle ting. Det har jo gått så utrolig bra å være hjemme med Emma. Mye er nok takket være at vi fikk inn gode rutiner når vi var på sykehuset, vi lærte henne å kjenne og vi lærte veldig mye i løpet av oppholdet på sykehuset. Det blir jo helt noe annet enn å føde til termin, uten komplikasjoner og dra hjem etter en dag eller to.. Så for oss var det ingen stor utfordring å komme hjem etter 15uker på sykehuset, bare utrolig godt og etterlengtet.


Kontrollen i går var den eneste kontrollen denne uken, og neste uke skal vi til fysio her i Trysil. Vurdere å ta henne med til helsestasjonen på førstkommende mandag på åpen dag for å veie henne. På sykehuset ble hun veid hver dag, og etter vi kom hjem har vi veid henne hver uke, men denne uken droppet vi veiingen, så jeg tar nok henne med til helsestasjonen på mandag bare for å se hvordan hun ligger ann. Ellers skal Emma på ny øyekontroll, hørseltest, til helsesøster for vaksiner og til lege i løpet av sommeren.

I dag skal Emma og jeg bare slappe av og kose oss! Vi skal inn til sentrum å lunsje med venninnen Frida, er det ikke det vi mødre er så flinke på i mammapermisjonen? Ellers venter jeg en fin, fin pakke i posten som jeg håper kommer i dag!

Ha en helskjønn onsdag alle sammen. Flere innlegg kommer i løpet av dagen, koselige om dere titter innom.


PUSS PUSS


Ingen kommentarer: