fredag 7. september 2012

Serviettringer til dåpen

Min kjære bestemor(farmor) hadde fylt 100år i november, bare noen dager før dåpen til Emma om hun hadde levd. Hun gikk bort for snart to år siden, 98år (!!!) gammel! Hun var veldig glad i håndarbeid, og holdt på med det daglig, og tiden før hun gikk bort var hun så lei seg for at hun ikke kunne hekle og strikke!

Jeg har fått masse fint av henne opp gjennom årene, og da jeg skulle bli døpt heklet hun serviettringer & lysmansjetter til selskapet. 


Da jeg skulle bli konfirmert tok hun fram garn og heklekrok igjen og heklet serviettringer til hele selskapet. 


De rosa fikk jeg til dåpen, og de hvite med blomster & bånd til konfirmasjonen!

Nå som Emma skal døpes, bare noen dager etter at bestemor ville ha fylt 100år, vil jeg så klart bruke serviettringene hun heklet til meg. Jeg tror vi kommer til å gå for disse:


 Det er ca 35 av hver, så det blir mer enn nok siden vi blir 23stk i dåpen til Emma, om alle kommer.

Savner deg, bestemor!


PUSS PUSS




2 kommentarer:

Irene sa...

Så herlige minner Line <3

Grete sa...

Åå så koselig!! Det ville Ingrid syns var veldig koselig at blei brukt om igjen, tror jeg ;)) <3