onsdag 8. februar 2012

TO DO før termin

I de siste par ukene har jeg notert litt hva som må gjøres før terminen nærmer seg og jenta vår kommer til verden. Listen har begynt å bli lang, men det meste er småting som vi aldri får gjort. Siden vi har en liten leilighet må vi få ordnet oppbevaringssystem som funker og ikke tar så stor plass. Så her kommer den lille TO DO-lista vår som ikke er så liten lenger...
  • Rydde kjøkkenskapene, klesskapene og baderomsskapene
  • Ordne til en fin uteplass til sommeren
  • Rydde vaskerommet
  • Sette opp ekstra hyller på badet
  • Male vegger, tak, lister og dørkarmene på kjøkkenet
  • Alle innkjøp til baby girl
  • Fylle opp fryseren
  • Pusse opp stua???
  • Sette opp wallprintene som er kjøpt inn
  • Henge opp lysekrona på stua
  • Få ferdig rommet til baby girl
  • Vaske alle babyklærne
  • Kaste ut skapet og hylla på vaskerommet, og kjøpe inn en ny hylle
  • Kaste/selge ting og tang vi ikke har bruk for lenger
  • Ordne sortering av papp, glass, pant o.l på vaskerommet
  • Henge opp knagg til baby girl i gangen
  • Rydde opp i sko og yttertøy
  • Ordne til et skap/skuff til verktøy o.l inne
  • Male ytterdøra
  • Ommøblere stua
  • Montere sprinkelsenga inn på soverommet
  • Barnesikre leiligheten
  • Rydde garasjen
  • I tillegg ønsker jeg meg en spadag + ny hårklipp og hårfarge før termin.

Når det begynner og nærme seg sommer og snøen er borte skal vi ha en skikkelig dugnad med venner og familie. Hvor det skal males, ryddes, ordne barnerom, uteplass og det resterende, og jeg skal ordne god mat og godt drikke til dagen. Det blir bra!

Så vi har litt å gjøre, men har ennå god tid til å få ferdig alt før baby girl kommer. Veldig dumt at jeg ikke får gjøre noe av dette, for jeg elsker jo å ordne til her hjemme. Men men, sånn er det bare..

-puss puss

Ingen kommentarer: