torsdag 26. april 2012

Det riktige valget

Tusen takk for alle de fine og støttende kommentarene jeg fikk i forrige innlegg! Det hjalp på samvittigheten, selv om sykepleierne, legene og jordmødrene også har vært veldig støttende på valget mitt. Det hjelper, for det valget jeg har tatt har vært et av de vanskeligste jeg har gjort. Man føler seg meg en gang som en dårlig mor, og det er ingen koselig følelse. 


Ei venninne av meg som også fødte prematurt for et par år siden har vært utrolig god å ha den siste tiden. Hun besøkte meg et par ganger mens jeg lå på Riksen, og jeg har fått svar på masse jeg har lurt på ang tidlig fødsel, tiden etter og hvordan det har vært for henne og sønnen. Hun ga meg mye råd ang pumpingen, og jeg ble litt redd for Emma når hun sa at hun sluttet med pumping etter 4-5måneder og at William var mye dårlig etter at han gikk over til morsmelkerstatning. Derfor har jeg holdt ut lengre enn jeg trodde, men det sa stopp da jeg fikk brystbetennelse, jeg måtte begynne med akupunktur og melken jeg hadde fra før ikke var nok og den begynte å minke enda mer. Heldigvis har overgangen fra MM til MME gått veldig bra med Emma, så da krysser mammaen alle fingrene for at det holder seg slik!

Jeg vet nå at jeg har gjort det riktige valget, selv om det var utrolig vanskelig og tøft! Men når man gruer seg til hver gang man skal pumpe seg, får minimalt med søvn, ikke klarer å slappe av, får lite tid med Emma og mange dager ender opp i gråt pga pumpingen og fordi man er så sliten, er det ikke verdt det!!! 

Tusen takk for støtten!



♥PUSS PUSS♥



Ingen kommentarer: