mandag 9. juli 2012

Ventetiden på sykehuset

Nå har jeg endelig fått overført bildene jeg hadde på iPhonen over til pc'n. iPhonen er nå solgt, og med god hjelp av venninnen fikk jeg reddet alle de 3605 bildene jeg hadde på den. Over tre tusen av de bildene ble tatt etter at jeg ble innlagt på sykehuset. Nå har jeg nettopp sett igjennom alle, og jeg merker at man glemmer fort, at tiden flyr og Emma vokser. Så nå tenkte jeg å dele litt bilder med dere, fra sykehusoppholdet mitt på Lillehammer og Riksen gravid med lillesøster i magen. Bekymret og liv redd! Bilder med Emma i magehuset kommer her, så får dere de andre i et innlegg senere. Greit? Ja, da kjører vi..!

(OBS! OBS! Bilderas fra OBS-posten!)

Skulle egentlig bare på en helt vanlig UL på Lillehammer, men det endte med innleggelse.. På FØDESTUA!?

Lørdag = GRØT kl 14! En time etterpå og resten av dagen = SULTEN!

Tid for tur i den gule bilen over til ekspertisen på Riksen.

Så var vi framme og det var tid på å ruge, ruge, ruge.. Noe jeg IKKE er flink til!

Mamma lagde en fin kalender til meg så jeg kunne vite når Emma kom.. Hehe.. 1.april 2012!

Frokost.. Samme frokostbrettet hver dag i 5uker. Tror dere jeg gikk lei eller? Er det egentlig noen der ute som liker sykehusmaten?

Tid for min første CTG. Som ikke ga så mye utslag. Emma hadde det bra hun. Lurer veldig på hvor mange CTG registreringer som ble gjort på meg da..? 37 kanskje?

Espen på sleepoverparty, JIPPI!!!

Fresh? NoT!

Familien!
Etter litt for mye blodtap de siste ukene fikk jeg blodoverføring med en blodprosent på 8,5%. Slapp, sliten og vondt i hode? JA!
Litt før Emma bestemte seg for å komme gikk vi ut med navnet vi hadde valgt.. EMMA!

Kynnere?

NEI...RIER!!?!!

Min våkenatt nr..11 kanskje pga kynnere/rier og blødninger..

Så fikk jeg en 2dagers-pause med rie-dempende, intravinøst. Som endte med en veldig hoven hand etter å ha hatt en veneflon i den i over en uke. Rart med det.

Ferdig med medisinen, og Espen og jeg var klare for å feire litt for å ha kjempet meg igjennom 28uker.

Vi feiret litt til vi, bare noen få timer etter. Uke 28 er nådd og Emma er født!

HURRA!

Lille, fine mirakeljenta vår er endelig her! Etter 28uker i magehuset ville hun ut å hilse på oss. Vi ble veldig glade for det når det gikk så bra som det gjorde! Takket være verdens sterkeste datter! Se så lita hun er her!! Man glemmer fort..!

Men en ting jeg har funnet ut som er veldig dumt.. Er å ha høy smerteterskel når man ligger på OBS-posten og må informere alle hele tiden om alle type smerter og endringer.. 
-Har du vondt i magen?
-Nja.. Litt kanskje? 
-LITT?!?!? Du har rier jo!!!

Men veldig trygt og "godt" å vite at man er i trygge hender 24/7.

I neste runde kommer det bilder av sykehusoppholdet med Emma utenfor magen. I tillegg er kanskje fødselshistorien rundt hjørnet?

Ha en fin mandag og uke! Emma og jeg er nå på vei til Råholt og Hønefoss for å hilse på det nyeste familiemedlemmet, og til Emmas første sleepover. Spennende!!!

Jeg ble forresten ferdig med 2.del av "prosjektet" veggpynt til babyrommet. Er egentlig ikke ferdig, men ble litt fornøyd med sånn det er akkurat nå. Så kanskje jeg ikke gjør noe mer med det og kommer med bilder til dere?


Jeg titter innom senere i dag, gjør du?




PUSS PUSS




Ingen kommentarer: