onsdag 17. oktober 2012

★ Oppskrift: kyllingnuggets ★

Som noen av dere kanskje fikk med dere så prøvde jeg meg på å lage kyllingnuggets til middag for noen uker siden. Det var lett å lage, og det falt veldig i smak, så nå tenkte jeg å endelig dele oppskriften med dere.


Du trenger:
★  1 pakke kyllingkjøttdeig
★  1/4 pose bacongull
★  Krydder etter eget ønske, jeg brukte kyllingkrydder og paprikakrydder.

Finn fram en stekeplate med bakepapir på. Knus bacongullet i en pose med en kjevle. Ha kjøttdeigen i en bolle. Bland kjøttdeigen godt med krydderet, og form dem til kuler/boller. Klem dem flate og rull dem i det knuste bacongullet. Legg dem på stekeplaten og stek i ovnen på 225grader i ca 20 minutter.

Eks på tilbehør: Salat, dressing/dip, stekte poteter.. Vi bruker bare å spise dem til en god salat, med litt dip på siden. Lag akkurat det du ønsker. ENJOY!


Nam nam...!

Beklager at det tok litt tid Ingrid, men det gikk dessverre i glemmeboken, inntil i dag.

★ PUSS PUSS ★



7 kommentarer:

Vigdis sa...

Det såg godt ut ja! Må prøves :)

Grete sa...

Mmmmm nam! Det skal vi prøve :P

Ingrid sa...

Helt i orden Line, ikke noe å tenke på :) Vi har vel alle mer enn nok å bruke vår tid og energi på i hverdagen. Nå gleder jeg meg til å bruke litt tid og energi på kyllingnuggets en dag med det aller første :)

Klem <3

MindeCaroline sa...

Bruker du olje i salaten? Hvilken, oliven? Ser veldig godt ut';) Takk for oppskrift!

(Ps. 9(!) forsøk til for å få lagt inn kommentar pga den der kontroll-sjekken. Hadde vært lettere hvis du slo det av;):p hihi)

Line sa...

Disse må dere prøve ut! Det er så enkelt, og såå godt! Bare ikke stek dem for lenge! :))

puss puss

Line sa...

Minde: Oi, det visste jeg ikke at det var noe problem med, bra du sier ifra! :)

Bare hyggelig! Dem blir veldig gode! Og barna vil elske dem! :) Jeg bruker enten en god olivenolje, eller oljen fra glassene med fetaost :)

Enjoy!

puss puss

Alice Frantzen ★ sa...

åh det så snadder ut!! kanskje det kan prøves en dag :D